SEO dla firm w Policach

Linki są bardzo ważną częścią stron internetowych. To właśnie w oparciu o nie działa cały Internet. Jednak w pewnym momencie ta zależność była wykorzystywana przez pozycjonerów do tego stopnia, że w 2005 roku czołowe wyszukiwarki postanowiły wprowadzić znacznik, który pozwoliłby webmasterom wyłączyć linki, które potencjalnie mogą być uznawane za spam, mogą szkodzić lub nie powinni przekazywać mocy dalej. W ten oto sposób powstał atrybut rel=”nofollow”, który powstrzymuje roboty wyszukiwarek przed podążaniem za linkiem.

Co się stanie kiedy robot wyszukiwarki natrafi na taki link? Po prostu go zignoruje i nie przejdzie na stronę do której prowadzi odnośnik. Jednak czy należy całkowicie ignorować linki nofollow? Otóż nie, i jest ku temu kilka dobrych powodów.

  1. Dają wartościowy ruch.
    Mimo, że robot wyszukiwarki nie przejdzie do twojej strony po linku z atrybutem nofollow, to internauci mogą to zrobić. Link jest nadal aktywny więc osoba, która się nim zainteresuje może odwiedzić twoją stronę. Jako, że większość linków z atrybutem nofollow znajdziemy w komentarzach oraz na stronach agregujących „Pytania i Odpowiedzi” jest to dobrze źródło wysokiej jakości ruchu. Nawet jeżeli link nie da ci przewagi w rankingu, powinieneś go pozyskać bo w ten sposób możesz zyskać nowych odwiedzających.
  2. Unaturalniają linkowanie.
    Większość webmasterów skupia się na pozyskiwaniu linków dofollow, które przenoszą PageRank i mają sporą moc pozycjonującą. Jednak jeżeli będziesz konsekwentnie budował sieć odnośników składającą się tylko z linków dofollow, algorytm wyszukiwarki uzna to za nienaturalne i ukarze twoją stronę. Pozyskując linki nofollow dodajesz różnorodności linkowaniu i sprawiasz, że wygląda ono na naturalne. Wprawdzie wyszukiwarka nie podąży za linkiem nofollow, ale odnotuje sobie, że takowy prowadzi do twojej strony.

Jeżeli umieszczasz na swojej stronie płatne linki lub kupujesz linki sponsorowane powinieneś oznaczyć je atrybutem „nofollow”. Wyszukiwarka dobrze sobie radzi z wykrywaniem praktyk sprzedaży linków i jeżeli wykryje, że na twojej stronie występują płatne linki dofollow, może obniżyć ranking strony co negatywnie odbije się na widoczności strony w wyszukiwarce.

Jeżeli prowadzisz stronę opartą o CMS WordPress możesz wykorzystać wtyczkę „Ultimate Nofollow”, która pozwoli ci nadać atrybut nofollow wszystkim linkom w komentarzach, linkom w artykułach i odnośnikom znajdującym się w menu.